woensdag 29 april 2009

Ongeveer precies

baktusax29aprilBaktus ging snel, maar ik breide niet snel genoeg om hem af te hebben voor de draad op was, grrrr. Nu kom ik een paar gram tekort. Dat heb je ervan als je weegt met een lang niet precies keukenwegertje. Dus gooide ik gisteren fluks een nieuwe pluk wol in de magnetron, in de hoop nog iets bij te maken dat op de rest van de draad lijkt. Op de klos van het spinnewiel ziet het er hoopvol uit, ik ga zo dadelijk meteen verder, want ik wil zien hoe het wordt!

I lost the race: ran out of yarn before I finished my Baktus, so now I am trying to spin (and dye, yesterday) about exactly the amount and colour of yarn I need to finish the thing. Thanks to my kitchen scale, that is just as accurate as I am myself, not taking care of very exact amounts of this and that usually, and to my trusting fate to be fair with me. In vain, of course, regarding measuring amounts of wool to the perfection of one gram. But the new scrap of yarn-to-be is looking very promising...

5 opmerkingen:

Jenneke zei

Dat is zo'n moment dat je denkt 'Argh'.

Dominique zei

dat heb ik ook al eens meegemaakt, maar ik kan niet spinnen, dus toen was het 'game over'

Lida zei

Dat is het voordeel van spinnen, je kan er makkelijk wat bij maken, ik hoop dat de kleur wat overeenkomt.

annita zei

Het zo'n kleurrijk geheel moet dat toch lukken. Hele mooie sjaal wordt het.

yvonnep zei

spannend