vrijdag 8 mei 2009

testspinsel

alpaca met zijdealpaca met zijde

Vanmorgen kreeg ik een volle zak chocoladebruine alpaca, vanmiddag spon ik er een proefdraadje mee. Dat wil wel heel graag het spinnewiel in! Ik heb het getwijnd met een dun draadje zijde uit een 'hankie' en het daarna gewassen. Toen ging het pluizen, erg pluizen zelfs. Ik zal zien hoe het is als het droog is, maar waarschijnlijk heeft het wat meer twist nodig, bij het spinnen en/of bij het twijnen, om het wat beter bij elkaar te houden.

This morning I got this precious gift: a big bag full of chocolate brown alpaca fleece. It really loves to be spun, as I noticed when I tried my hands on it, and it looks good with the thin silk thread I spun from a hankie a while ago. I think it needs a bit more twist though, to keep it from pointing everywhere after being washed.

7 opmerkingen:

Lida zei

Jammer van dat pluizen, dat zijn vervelende dingen. Misschien is het volgende testspinsel bete.

José zei

Intussen, na drogen: nog wel wat pluiziger dan bedoeld, maar zo heeeeerlijk zacht!

Elske zei

Hè bah......Alpaca met zijde!
Mijn ervaring: wat meer twist, dan zou het goed moeten gaan.
Succes !!!!!

P.s. heb vandaag mijn eerste schaap ( een Drents heideschaap) geschoren.
In de kudde loopt nu een schaap met een wel heel futuristische coupe......

yvonnep zei

Pluizen is niet pluis, maar het ziet er prachtig uit. Elske: kunnen we een foto zien van de coupe van het schaap? :-)

astrid zei

En pluizen mag niet van de spinpolitie? Dat kan toch een mooi effect geven?

Ada zei

Heel jammer van het pluizen.

Alpace heeft veel twist nodig tijdens het spinnen. Bijna net zoveel als Angora.

annita zei

Wat een leuk experiment!!