maandag 13 juli 2009

Meer (herders)sokken

IMG_7860martinIMG_7861ad

Paar twee en drie van de herderssokken: links die voor Martin, maat 43, gemaakt van zijn eigen ouessants en het heideschaap van zijn buurvrouw; rechts de eerste van het paar voor Ad, gemaakt van de Cruellamelange die ik laatst in elkaar kaardde. Die voor Martin zijn vrij zacht, maar bij die voor Ad zijn eigenlijk geen klompen nodig, zo stevig worden ze. Toch voelen ze lekker aan, vind ik.

Second and third pair of shepherds' socks, one soft, one very sturdy. Ah, well...

IMG_7864joseDoor al die sokken voor anderen krijg ik zin in eigen zelfgesponnen sokken, dus ik heb wat vaart gezet achter het spinnen van de swifter en merino die ik daarvoor bedacht had. Nog even een klosje verder vullen met swifter, dan nog een grondige wasbeurt, zodat de grauwe draad verandert in wit, (tussendoor snel even de sokken voor Ad afmaken,) en ik kan aan mijn eigen sokken beginnen!

And after those above, it will be my turn: this merino/swifter mix will be turned into my own handspun socks!

2 opmerkingen:

Dominique zei

lijkt me zalig, sokken van handgesponnen wol. Aangezien ik niet kan spinnen, is 'handgesponnen' een zeldzame delicatesse in mijn voorraadkast

annita zei

Wat leuk, van die stoere herderssokken. Ik ben benieuwd naar je eigen sokken. Ik ga vanavond beginnen met spinnen voor een stel sokken.