woensdag 1 juli 2009

Rieleeex!

Aalten 2009Afgelopen weekend was het weer tijd voor "Aalten", dus hebben we de boer gebeld voor een plekje in de boomgaard, de tent en het spinnewiel ingepakt en zijn voor een paar dagen naar het verre oosten getrokken. Traditiegetrouw (jaja, de tweede keer al!) onweerde het even stevig. Deze keer kwam de bui toen we in de tent waren, zodat we ter plekke konden constateren dat ook dit oude beestje (23 jaar deze zomer) het water nog prima buiten weet te houden.

Op zaterdag dichtten we een gat in mijn opvoeding: ook al kwam mijn vader uit Lievelde, ik was nog nooit naar Erve Kots geweest. Nu wel! We hebben alles bekeken, inclusief de binnenkant van het kippenhok, wat aan de reactie van de kippen te merken eigenlijk niet de bedoeling was. Maar ja, als je deuren open kunt doen, waarom zou je ze dan dicht laten? Veel te zien dus, en de uiensoep en de appeltaart in het restaurant zijn ook prima.

Zondag: de Fair! Lekker warm in de grote tent met ons allen en alle spinnewielen. Al heb ik meer tijd spinnend doorgebracht dan vorig jaar, toch heb ik geen enorme productie gemaakt. Trees is ook niet zo snel als Trijntje, natuurlijk, en Trijntje mocht dit jaar niet mee. Ik heb maar een halve vacht gescoord (Elske heeft de rest), van een Bleu du Maine, en met de eigenaar van een kudde Rouge de l'Ouest al half afgesproken dat we van hem lamsvachten en volwassen vachten kunnen krijgen om te testen. Al word ik 300 jaar, die voorraad krijg ik nooit op!

merinoHet tweede paar herdersokken - maat 43 - is bijna af en het voelt heerlijk. Dus na paar drie - maat 44 - wil ik zelf ook een paar. Ik ben alvast aan het garen begonnen: de ene draad wordt wit, van de swifters uit Biezenmortel, de andere wordt in kleur verlopende merino die ik geruild heb tegen een zak black welsh mountain. Zondag begonnen aan het einde van de middag, vandaag onder de parasol buiten aan verder gewerkt. Lekker!

Last weekend we went to Aalten again, like last year, for a few days off, including a one day visit to the Farm & Country Fair. And as usual (traditions can develop within a year, can't they?) we had one evening of heavy rain and thunderstorms, after which the real summer came into full flower, so on Sunday we spun in the hottest tent ever and today I spun under a parasol in my garden.

The second pair of shepherds' socks is almost done, one more pair to go, and after that it will be my turn: two ply yarn, white swifter with variegated merino.

1 opmerking:

Lida zei

Grappig dat Trees niet zo snel is als Trijntje. Toch vind ik Trees erg mooi.

Het was weer leuk op de fair.