dinsdag 28 juli 2009

Zachtblauw

IMG_7873swiftermerinoEen maand geleden begonnen, nu eindelijk af na onder andere een zondag buiten zitten spinnen: 515 meter/175 gram swifter/merinomix voor een paar sokken voor mij. Ik spon de swifter (wit) recht uit de vacht, zodat het strakker leek dan het na wassen bleek (met al dat vet plakte het lekker aan elkaar, na wassen is er veel ruimte tussen de vezels), dus ik zal een naalddikte lager moeten nemen dan voorzien, om te voorkomen dat ik bij de eerste kilometers al door de sokken heen slijt, maar het wordt vast een heerlijk paar!

I spun a swifter/merino (white/coloured) sock yarn, 515 meters and 175 grams. A bit too loosely spun to be a strong sockyarn, to be honest (due to the grease in the swifter, which after washing left a very soft yarn), but this will still become a very nice pair of socks. For me!

3 opmerkingen:

nrrdgrrl zei

wat veel, daar kan wel 2,5 sokkenpaar uit!

gea zei

wat mooi!!
mooie kleur!!


en dat mutsje!!GEWELDIG wat ontzettend leuk!!

annita zei

Wat een superdeluxe garen. het worden vast heerlijke sokken!!