zondag 23 augustus 2009

Roermond

breien met S'nB RoermondAlweer een vakantie-uitje: twee keer naar Roermond om mee te breien aan de sokkentafel van 'hun' S'nB op de handwerktentoonstelling in de Caroluskapel. We waren het er allemaal over eens dat breien op zondag geen plicht is, maar ontspanning. Een vraag die we ons natuurlijk wel stelden vanmorgen, in het bisdommelijk centrum - voorheen een grootseminarie, een prachtige locatie - waar de kapel deel van uitmaakt. Buiten was het een graadje of 30 en binnen, waar het niet veel koeler was, stond een tafel vol wol, met daaromheen stoelen waarin je dagen kunt zitten zonder rugpijn te krijgen. Gesterkt door koffie, thee, Limburgse vlaai, broodjes, koekjes en nootjes is er drie dagen lang heerlijk gebreid, onder veel belangstelling van de tentoonstellingsbezoekers. De berg bollen is nu weg, maar nog niet helemaal in sokken veranderd: iedereen kreeg wat mee naar huis, en degenen die als laatsten overbleven boden hun laatste vrije tasruimte aan als adoptietehuis voor de resterende bollen. Drie keer raden wie er ook als laatste naar huis ging...

sokken in Roermond, José links, Miriam rechtsI had two great days of knitting at a craft exhibition in a Limburg chapel the past few days, with S'nB Roermond. The goal was to knit socks and show the audience how much fun this is. I think we were rather convincing, and I am sure we had a great time (and strangely I have more stash now, too!).

5 opmerkingen:

froukje zei

Ziet er erg gezellig uit!

brigitte zei

wat lief dat je de overgebleven bollen een goed huis hebt gegeven :D

Emile zei

Ziet er zoals altijd weer gezellig uit. Ik ga hier binnenkort ook weer eens een poging wagen om te breien; kijken of de spieren en pesen er weer tegen kunnen.

Grappig; volgens mij hebben miriam en ik dezelfde wol gebruikt voor sokken; kijk maar eens op deze foto: http://tinyurl.com/kv6vxf

petra zei

Heerlijk zulke breidagen!
En wat een berg wol, heerlijk om daar mooie sokken van te breien.

Groetjes Petra

Anoniem zei

Via Miriam Follong kwam ik op jouw site terecht.Ik sta op de foto met het sokken breien , links vam Miriam Tegels, de "speedknitter".
Ik zou het ontzettend leuk vinden om de foto zelf ook te hebben.
Is het mogelijk de foto naar mij te mailen? Graag hoor ik van je, en intussen ga ik op de website rondneuzen...hartelijke groeten van Marrit