maandag 12 oktober 2009

Herfst

8063xWat is er allemaal gebeurd? Een dagje naaien in het openluchtmuseum in Eindhoven (mijn kaproen is bijna af, nog niet op een foto te zien), een weekend naar Elspeet geweest met de Landelijke Spingroep, heerlijk en vermoeiend, best flink doorgebreid aan de grote groene trui, waarvan de body en een arm intussen af zijn en de tweede arm al vorm begint te krijgen, een klein stukje gebreid aan mijn eigen sokken, die nu op de fijne nieuwe knitpicksnaaldjes staan die ik op het spinweekend kocht, en nog wat gesponnen ook, dat zie je hier. De groene draad bestaat uit verschillende kleuren merino, gemengd met allerlei resten wol uit mijn restantenzak. Niet erg zacht, 90 gram, 200 meter, driedraads. De paarse draad is bijna helemaal merino, met een klein beetje bamboe. Wel zacht, 300 meter, 95 gram, tweedraads. Merino is nieuw voor mij, ik heb het gekregen door te ruilen en gekocht in een opwelling, toen ik ontdekte dat World of Wool verrassingspakketten uitverkoopt, haha. Vreemd glad, maar toch wel lekker - en zacht natuurlijk -, en het heeft iets minder twist nodig dan ik het gegeven heb, denk ik bij het twijnen gemerkt te hebben. Geen idee wat ik van deze twee ga maken.

No finished projects now, only two new yarns, made of merino and many kinds of leftover wool (green) and merino/bamboo from World of wool and merino from a swap (purple). The purple mix is very soft, the green is a bit hairy, and I have no idea yet what I will make from them.

2 opmerkingen:

Lida zei

De paarse merino is echt heel erg mooi geworden. Leuk dat je de link ook van World of Wool hier neer heb gezet. Hij staat nu bij mij favorieten.

yvonnep zei

Allebei erg mooi geworden. En ja, lekker zacht is merino, he?