dinsdag 5 januari 2010

Mijn eerste lapje

8153quiltje1met behulp van deze site heb ik daarnet mijn allereerste quiltblokje in elkaar gepeuterd. Voordeel van 'paper piecing' is dat je de lapjes niet zo heel precies hoeft te knippen, nadeel is dat ik bij blokje 10 dus overmoedig werd en de stukjes net ietsje te klein knipte. Gelukkig zijn de roze stukjes van in model te dwingen linnen. Nu nog bedenken wat ik hier mee wil doen.

My very first quiltblock, made with the help of this site. A great technique to achieve fast results without having to cut out the pieces too exactly before you start sewing. Two questions remain: what to do with this block, and what is the easier way to remove the paper from the back? Back to reading the rest of the tutorial might answer the latter, indeed!

4 opmerkingen:

Arja zei

hee wat leuk, je bent aan 't quilten geslagen. jaaaren gedaan, tot ik de breinaalden weer oppakte. roep je als je quiltles wilt?

Dominique zei

ik heb het ook ooit geprobeerd, quilten, maar dat 'precies' zijn was toch niet mijn ding. Een breiwerkje kan je nog uithalen en opnieuw beginnen, maar een te klein geknipt lapje blijft te klein! Moet dat 'paperpiercing' toch eens bekijken... Jouw blokje ziet er goed uit! een tasje? Of een kussentje?

marion zei

pannenlap............

wees maar trots op je eerste lapje.......

Vera zei

Leuk met die zonnebloemen en witte stukjes. Hoe klein is zo'n blokje nou? Lijkt me veel werk :o
Misschien kan je (even doorquilten en) er een rokje van maken, dan aantrekken samen met de zigzagsokken van vorige keer...