dinsdag 12 januari 2010

Niet snel

lunamoth8173Het is alweer meer dan twee jaar geleden dat ik deze lunamoth opzette. De tweede, nadat ik nummer een had afgekant omdat ik het glitterdraadje erin niet mooi vond. Ik had en heb er geen haast mee, gelukkig, en soms ligt hij maandenlang ergens te sluimeren. En nu begint het opeens op te schieten, ondanks de honderden steken die er nu op de naald staan, brei ik soms in een avond wel vijf toeren. Er komt een tijd dat ik hem kan gaan dragen!

Lunamoth, in progress for over two years now, slowly growing and suddenly almost big enoug!


skajan10 8164Voor het eerst doe ik mee aan een maandpatroon van de 'Sock knitters anonymous'. Niet dat ik nog in de ontkenningsfase zat, maar ik heb eigenlijk altijd wel genoeg op de naald staan. Maar toen dit een gansey-achtig patroon leek te worden, dat goed uitkomt in effen donker, heb ik er toch voor gekozen, want ik heb een paar donkergroene sokken nodig.

Skajan10, this year's first mystery pattern of SKA, in solid green because I lack solid green socks.

noblecowl8169Een luchtige maar warme en zachte col, dat is de bedoeling. Het kleurverloop is niet al te subtiel, ik weet eigenlijk nog niet hoe ik het vind. Gesponnen van vier kleuren merino van World of Wool, uit de grote restjeszak waar ik mezelf laatst op trakteerde.

A noble cowl, says the pattern. These colors are not very noble, but the thing will be soft and warm.

marijsokken8168En dit worden sokken voor Marij, die schapen heeft en toch koude voeten. Het oranje is merino, weer van WoW, het grijs is alpaca en het wit is ouessant. Wordt hopelijk samen vrolijk en warm.

Merino, alpaca and ouessant will combine into a yarn for comfortable socks for Marij.

2 opmerkingen:

Elske zei

Ik had nog zo met mezelf afgesproken dat ik niet meer op de site van WoW zou gaan kijken, laat staan er iets van te bestellen....maar na het zien van de uitdeverrassingszakgesponnendraadjes ( 4 maal woordwaarde) kan ik de verleiding niet meer weerstaan.
Maar een troost: wol schijnt geenbrood te eten, dus een goedkope kostganger. ;-))

yvonnep zei

Mooi, jouw groene skajan10. Ik vind het een leuk patroon om te breien en zelfs de kraaltjes krijg ik erin gefigelierd. Jij hebt geen kraaltjes?
Dat grijs met oranje vind ik heel mooi.