donderdag 25 februari 2010

Goh, sokken!

skajan8248Kom, laat ik weer eens wat sokken laten zien. Deze groene zijn vrij saai, maar ze beginnen op te schieten. 10 toeren per dag, heel ouderwets, heb ik mezelf opgelegd. Anders wordt het nooit wat en het begint zodanig te wennen dat het steeds sneller gaat. Patroon blijkt 'Gansey gal' te heten, en als ik dat geweten had voor ik er aan begon, had ik het niet gedaan, want ik heb juist van dit garen, wel in andere kleuren, al twee bijna dezelfde paren gebreid. Ik weet uit ervaring dat ze gelukkig erg lekker zitten!
2 sokken uit 1 bolletje, met 10 naalden in totaal.

panda8247En deze ben ik een jaar geleden begonnen, maar heb ik lang laten liggen. Opeens had ik er weer echt zin in, ik geniet van het garen en heb bedacht dat ik er geen patroon in ga breien. Ze worden gewoon recht en glad. Het is toch verrassend genoeg om te zien dat er opeens een kleurpatroon ontstaat, wat ik niet verwacht had!
2 sokken uit 2 bolletjes, op 1 rondbbreinaald.


2 contrasting sock works: green ganseys from 2 sides of 1 ball of yarn, on 10 needles altogether, and orange/red plain stockinette socks from 2 separate balls, knit on 1 circular needle.

3 opmerkingen:

Dominique zei

aha! ik zie iets bekends... is het een leuk garen om mee te werken? Soms moet een wolletje of een project 'rijpen', voor je echt weet wat het wil worden...

ellebel / ellen zei

ha jose!
hier een berichtje van ellen uit tilburg, je hebt mij vorig jaar leren spinnen
leuk om te zien dat je nog steeds heel actief bent met breien en spinnen! ziet er erg mooi uit. ik ben ook met van alles en nog wat bezig, wel wat minder ingewikkelde projecten...het spinnen heeft nog veel oefening nodig, maar ik ben er heel blij mee dat ik het geleerd heb! wie weet ooit nog eens een spingroep beginnen?
groetjes ellen

MariecusBruyn zei

Hoe herkenbaar!
Soms moet je jezelf gewoon even een paar toeren per dag opleggen vooraleer een sokkenpaar begint 'te lopen'.
Ik wens je er veel succes mee!