woensdag 14 april 2010

Even wat anders

revontuliIk zag Revontuli (patroon hier) op Ravelry en wilde meteen gaan opzetten. Garen genoeg, pas gekregen en gekocht, maar geen bijna 200 gram van dezelfde kleur of bij elkaar passende kleuren, dus dook ik in mijn voorraadbak, het wolaquarium. Daar lag nog een zakje Nederlands Bont Schaap van 2008, waarschijnlijk wel genoeg voor een van licht naar donker verlopende sjaal. Als het te weinig is, vul ik het aan met wat anders, ik heb nog wel donkere vacht liggen die eventueel bijpssend gesponnen kan worden. Het is een simpel maar verslavend patroon, want ik wil steeds zien hoe het na het volgende stukje wordt.

I spotted Revontuli (pattern here) on Ravelry and fell head over heels in love with it. So in spite of a huge colorful stash, I cast on in white and grey on a 6mm circular and it is soaring!

bleu8380Ik spin weinig, momenteel. Maar vandaag had ik er weer zin in, dus ging ik verder met de Bleu du Maine die ik laatst geverfd heb en waar ik pas een heel klein stukje van gesponnen had. Inspirerende kleur, al spinnend verschijnen er allerlei projecten voor mijn geestesoog, die dit kunnen gaan worden. Maar niet allemaal, want het is maar ongeveer 300 gram, geloof ik.

I have not been spinning much, lately, but today I felt the need again, so I took the wheel on which I started the Bleu du Maine a while ago, and it feels soft, looks lovely, and inspires me to make lots and lots of projects - but it is only 300 grams or so, so there will not be tons of projects in it.

1 opmerking:

yvonnep zei

Dat ziet er mooi uit! Ondertussen al verder?