maandag 17 mei 2010

blauw-wit

Gisteren met twee dingen bezig geweest, behalve de lelijke kussens:
heidesjaal8392
Ik heb een heidesjaal opgezet, van blauwgeverfde Bleu du Maine die ik vorig jaar kocht op de Farm & Country Fair. Snel bijspinnen, want dit beginnetje bevalt wel! Ik heb een volle klos, die moet wachten op de volgende om mee samen getwijnd te worden. Ik ga geen trucs toepassen, ik moet gewoon eerst bijspinnen! Dat zal niet heel lang duren, want al is dit supersimpel breien, het is zo leuk om te doen en te zien groeien, dat ik snel door wil kunnen gaan.

Cast on this traditional Danish tie shawl yesterday and have to spin more of this bleu du Maine now, as it is so much fun to see the shape emerging!

swifter8393En een plukje swifter gewassen. Dat had ik zaterdag tijdens de scheerderij al gesponnen op de boerderij, toen het nog warm was van het schaap. Handig, zij vertelde er al over, mét foto's! Een paar van onze 'vaste' spinsters konden niet, zodat er een paar 'nieuwelingen' aantraden. Die vonden het zo leuk dat we volgend jaar moeten loten of met een grotere groep zijn :-) Grappig, halverwege de ochtend ontdekten we dat we allevier op hetzelfde oude schippertje hadden leren spinnen. Dat was er nu ook weer bij, en veel kinderen hebben er hun krachten op losgelaten.

A shot of the latest result: yarn from wool that was shorn off the sheep only last Saturday, and spun before it had time to cool down.

3 opmerkingen:

ellebel / ellen zei

helaas moet voor mij het spinnen even wachten, want er komen 2 tantes uit tsjechie logeren, maar daarna ga ik aan de slag en zo'n soort sjaal, daar ga ik me dan ook maar eens aan wagen, ziet er mooi uit!

aafke7 zei

Zag dat je ook Middeleeuwse dingen doet of gedaan hebt. Leuk hoor!

antje zei

Wat kun jij prachtig,prachtig breien!! Ik kom vaker kijken want dit wil ik zien...

Groetjes Antje