maandag 10 mei 2010

mei

pandasokken8388Vrolijk vlammende sokken met veel bamboe. Gisteren afgemaakt nadat ik er eergisteren echt de verkeerde rolboordjes aan gebreid had. Of dit beter is? Even afwachten, het kan lubberen, het kan in vorm blijven...

Wool/bamboo socks, in a happy reddish pink and orange! May is more than a week old now, but still cold, so I will start wearing them tomorrow. Today I am already wearing other socks, no sandals yet...

seventies8389Echt heel oud garen, waarschijnlijk ergens in de jaren 70 door iemand gesponnen en plantaardig geverfd. Ik kreeg het een paar jaar geleden en sindsdien wachtte het op een goed idee. Dat diende zich aan toen de katten de hoezen van de kussens waarop ze vaak uit het raam liggen te kijken zowat doorgesleten hadden en voor de zoveelste keer uitgebreid plaastsnamen op mijn breiwerk: nieuwe gebreide kussenhoezen! Helaas, 16 vierkantjes lukt niet, met deze hoeveelheid bolletjes, 4 waarschijnlijk wel. Dat is één kant van een kussen, dus moet ik mijn voorraad in om meer dikke wol te zoeken. Die heb ik nog wel, ik weet zelfs ongeveer waar, maar het is niet zo hip bont als dit!

My cats would love nice thick knitted pillow covers, I am sure, so I decided to use a bunch of vintage wool to make nice seventies covers for them. Alas... the yarn is as thick as the needle (6 mm) and will not be enough to make two cushions. Not a problem, I will change the design and use lots of solid to finish the project.

2 opmerkingen:

ellebel / ellen zei

indrukwekkend wat je allemaal maakt, mooi! vooral ook die sjaal, dat zou bij mij een meerjarenproject zijn! maar ik heb nu mijn eerste engelse patroon gebreid en dat biedt veel nieuwe opties!

Dominique zei

ben benieuwd hoe de sokken houden...