maandag 14 juni 2010

Zachtjesaan

marijsok8410Eén van de sokken voor Marij is af, gelukkig, want ik heb ze haar ongeveer een jaar geleden al beloofd. Ze gaan lekker snel, maar nu is het weer voetballen en daar heb ik niet aan gedacht toen ik de wol spon, dus nu lijkt het of ik aan een supportersbreiwerkje bezig ben. Ach, voor sok 2 af is, zal de gekte toch wel over zijn? En dan zijn het gewoon gedempt oranje sokken met streepjes. En zacht!

This is not a Worldcup project, I am only incidentally knitting this color while 'we' are 'enjoying' it. I like a bit of orange every now and again, but I don't like football/soccer, so I am showing my latest project with some reluctance, because I do not want to be regarded as a fan. I am more of an unworldly knitter, not having seen this madness coming again ;-) But they will still be lovely socks, and I hope Marij will enjoy them!


heidesjaal8411En zo ver is mijn heidesjaal nu. Ik heb ongeveer 90 gram garen gebruikt, misschien wat meer, en de steken passen net op twee 120 cm lange rondbreinaalden. Ik ben benieuwd of ik genoeg geverfd heb voor een hele sjaal, er is alweer anderhalve klos gesponnen, er is nog wat over van deze kleur en nog een deel lichter blauw, wat er misschien toch minder goed bij gaat passen. Het blijft een avontuur.

My Danish tie shawl thus far: hundreds of stitches on two 120 cm circulars, and still growing. Will I run out of yarn, or out of the right colors, before or after finishing it? Come next month and find out...

1 opmerking:

annita zei

Ik heb net een deense sjaal af (zie mijn weblog) hij is helemaal geweldig.