zondag 29 augustus 2010

Eindelijk weer sokken

tasjetasje met soksok

Pas liep ik zomaar even de stoffenwinkel binnen, dat moet nu eenmaal af en toe. De katoentjes in de aanbieding! Dus nu heb ik een nieuw projecttasje (en een aantal geurzakjes, vergeten op de foto te zetten, maar je ruikt ze zo toch niet). De voering bestaat uit twee stukjes van blouses die ik vorig jaar in de uitverkoop kocht om wat anders van te maken - wel eerst aangedaan, ze stonden me echt voor geen meter, dus de schaar er in gezet.

Bovendien deed ik laatst een verrassingsruil met haar, wat me een streng heel schattig garen opleverde. Na een gewenningsperiode (van 'oei wat schattig' naar 'wel heel lekker, dit') kwam opeens het juiste patroon op mijn pad.

En omdat ik al een tijd geen sok meer onderhanden had (wel alle andere sokken op dunne plekken en gaten gecontroleerd en alles creatief kleurig gemaasd! - zonder foto's) heb ik patroon 52 uit Verena herfst 2010 opgezet. Dat breit lekker, zo weinig steken! Maar ook dat moet wachten op die twee dingen die nu 'moeten'.

I made myself a project bag, got a lovely yarn in a kind of RAK exchange and found the ideal sock pattern. Now waiting for the time when the two big 'must finish' projects are ready (or I have to go somewhere, and I can only take a small project).

1 opmerking:

Marsha zei

I love the pattern of this item..off center right angles. All your work is amazing. I also knit and crochet, but nowhere near the precision all your work.