donderdag 23 september 2010

4000 tegen 2

Nog steeds ongeveer 4000 steken te gaan voor de blauwe sjaal af is, net iets meer dan een halve sok, maar met veel langere toeren. Ik wil hem graag af hebben en aan hebben en dat gaat binnenkort dus gebeuren.

Intussen heb ik wat nieuws opgezet: twee mysterieuze dekens. Ik heb namelijk een doos met bollen van onbekend materiaal en een doos katoen, waarvan je op de foto alleen een paar kleine bovenin liggende dingetjes ziet, maar geloof me, er zit veel meer in.
dekenb8538deken8533

Allebei heel geschikt voor een verrassende 'crochet along', een samenhaakproject. In dit geval nog 'mystery' ook, want we krijgen elke week een opdracht. Een heel kleine opdracht, die eerste, vandaar in tweevoud.

blokjes 1 voor deken aDit zijn de eerste twee katoenen blokjes van deken nummer 1, gewoon elke keer met mijn ogen dicht een kleur pakken en aan de slag. Als de kleur me echt niet bevalt, mag ik natuurlijk wel opnieuw graaien, maar dat heeft weinig zin, want ik weet nog niet waar welke blokjes straks in het geheel terecht zullen komen. Wordt aanzienlijk kleiner dan het voorbeeld: 14 x 14 in plaats van 20,5 x 20,5 cm, maar dat mag de pret niet drukken.

blokje 1 voor deken bEn dit wordt deken 2, iets meer volgens de kleurvoorschriften en bijna precies de goede maat. Als je het garen in brand steekt ruikt het naar haar en er blijft zwarte as over, maar het voelt wel raar aan. Zal toch wel geen wol zijn, of in elk geval geen 100%. Maar ook dat... inderdaad, en zo komt er nog eens een doosje voorraad op!

Yesterday the Bernat Mystery Afghan Crochet Along started. I am making two at a time, as cheerful stashbusting projects.

Geen opmerkingen: