vrijdag 6 mei 2011

Fietshandschoenen

fietshandschoenen8874Zo, ze zijn af. Toen ik begon aan deze 'fiets handshoes' had ik zin in een klein projectje om snel een nieuwe techniek te leren. Die nieuwe techniek zit er nu wel in: tweekleurige patent-tricotsteek in het rond met meerderingen, daar lig ik niet meer wakker van. Maar snel even afmaken was er toch niet bij. Teveel dingen te doen, teveel dingen onderhanden. Ik ga niet tellen hoeveel precies, maar ik ga wel een paar dingen afmaken. Volgende afmaakproject, nog een paar centimeter, is het linnen truitje waar ik vorige zomer aan begonnen ben. Wordt vast te klein, en breit zo lastig dat ik er overal spierpijn van krijg, maar afmaken doe ik het, binnenkort. Als het mij niet past, staat het mijn paspop vast prachtig, want die heeft nog steeds een maatje minder.

Finally finished my 'fiets hand shoes', from Nancy Marchant's book Knitting Brioche. Not as fast as planned, but being too busy doing too many things is not the best opportunity for fast plans. I learned how to knit a two-colored brioche stockinette stitch in the round, though, and the second mitt does not contain as many mistakes as the first :-) Next step: learning how to brioche-knit backwards to repair mistakes. I already tested the waters there, will be back when I try my next brioche project, I'm sure.

1 opmerking:

Gini zei

Ik vind ze wel heel mooi geworden!