dinsdag 10 mei 2011

Tante Lien, the early years

Lien8878Een paar dagen geleden kreeg ik weer een spinnewiel, om te houden of om weg te geven, dat moet ik nog uitproberen. Op de klossen zat de wol nog die G. er 25 jaar geleden op gesponnen heeft, waarschijnlijk van een gotlander pelsschaap. Het is in elk geval heerlijk zacht en voelt lekker warm aan, dus ik heb G. beloofd er een muts voor haar van te breien. Natuurlijk moest ik wel even testen of het ongeveer de juiste hoeveelheid wol is voor een muts. Zodat ik nu ook weet dat ik mijn haar misschien wel laat groeien als ik er eenmaal aan toe ben om het niet meer te verven :-D

G. gave me her old spinning wheel, a few days ago. The yarn she spun 25 years ago was still on the bobbin and it has a lush and soft feel, so I promised her to knit her a cap from it. This is the first impression of the result. And of me, once I stop dying my hair and let it grow...

2 opmerkingen:

Gini zei

Ik vond het al een bijzonder mutsje ;-) Maar dat grijze, dat is wel mooi hoor :-) (Ook mijn haar is langer dan ik gewend was, en grijijijijijis) ;-)

yvonnep zei

Staat je leuk! Alleen, je eigen haar wordt steeds minder stevig als je ouder en grijzer wordt. Niet echt de basis voor lang haar. Maak gewoon een muts met een staart. :-)