vrijdag 10 juni 2011

WWW KIP-day 2011

2karmakiptasje8901Morgen is het world wide knitting in public day: 'overal' ter wereld gaan mensen breien in het openbaar. Ook in Den Bosch, waar de groep die met elkaar heeft afgesproken er een uitstapje van een hele dag van te maken maar blijft uitdijen en nu al ongeveer 20 mensen (m/v) telt. Lopen door de stad met je breiwerk bij je, dat vraagt om een creatieve oplossing voor het meenemen van het bolletje garen. Daar is dit soort tasjes voor: er past een niet te groot bolletje in en je hangt het aan je pols. Dit is mijn tweede, omdat ik de opzet en de afkanting anders wilde doen dan bij de eerste, die hier beneden staat. Best leuk, die tasjes, maar ik ga ze niet zelf gebruiken, dus ze komen bij de in de groep te verloten of verdelen spullen. Zon of regen, dat maakt voor morgen eigenlijk al weinig meer uit, want we hebben een erg leuk programma en een geweldig leuke groep mensen bij elkaar!

wandelkiptasje8890This is the first little jaywalker wrist yarn holder I made a few weeks ago. Above is the one I finished yesterday, with a few changes I described under 'notes' with the project on Ravelry: changed cast on, but that does not show, and added an i-cord upper edge with a sling and a ring to close it and to carry it. Both will accompany me to tomorrow's ww-kipday meetup in Den Bosch ('Duketown', for those who like jazz), where a group of almost 20 knitters will have a great day, with Bossche bollen (local big, very fat and sweet yummie pastry, with lots of dark chocolate), a channel ride in a small boat (does not hold all of us, so some will go directly to the next point) and lunch/tea/coffee/shopping. And knitting. And did I already tell you we will have tons of fun, too?

3 opmerkingen:

yvonnep zei

Veel plezier morgen! En leuke tasjes.

Dominique zei

veel plezier met KIP'en. en hopelijk goed weer. Wij zitten op een terrasje in Leuven, en maandag neem ik de breitrein door België.

Nicole zei

Dat is er een leuk idee! Veel plezier morgen in Den Bos!

Ik noet stets ann de échte Bossen Bollen denken, als ik Den Bos hoor, maar goed dat is zeker iets wat er bij een buitenlander hoort.

Groetjes, Nicole