maandag 12 september 2011

Updeetje

lien 8995De muts voor Gea is af, in een simpel patroontje van 5 recht, 2 averecht, op een totaal van 78 steken. In het rond breien levert dan een spiraalrelief op, zonder dat je het begin of einde van de toer in de gaten hoeft te houden. Handig!

This is Gea's new winter hat, knit in the round over 78 st, k5/p2, which automatically turns into a spiral pattern.







regenboogschaapje9002Wie zou zonder het te weten vermoeden dat dit een schaapje aan het worden is? Ik niet ;-) Maar toch is dat precies de bedoeling. Hij moet op 1 oktober af zijn, dan mag hij in Elspeet in de kudde op de Landelijke Spindag.

You would not think this is going to be a crocheted sheep if I had not told you, would you? But it is, and it will be part of a big flock in a few weeks, because many participants to our national spinners' meet-up will bring one of their own.

regenboogkussen8998Dit is het tweede kussenovertrek voor op de kast voor het tuinraam. Poes heeft het al goedgekeurd! Gebreid van regenbooggaren dat ik tijdens de Tour de Fleece gesponnen heb van lontwol uit de kleuren-verrassingsruildoos.





regenboogkussenplus8999I finished the (upper part of the) second pillow cover for the backyard window sill. Now, the two are not exactly twins, but both cushions are both cats' favorites already.












lunamoth9005Lunamoth, al meer dan 4 jaar onderhanden, heeft intussen ongeveer 600 steken op de naald. Af en toe doe ik een paar toeren, net zolang tot ik denk dat hij na opspannen wel groot genoeg zal zijn om lekker om te slaan. Geen idee hoe groot hij daarvoor moet zijn, maar ik heb nog garen genoeg, dus ik brei nog wel even door.

Lunamoth, has been otn since 2007 and now has 600 stitches. I will do another row every now and again until I think I am sure it will be big enough to wrap me comfortably.


vice versa9004Nieuwe sokken voor lief, volgens patroon 'vice versa' van Janneke Maat. Al een tijdje onderhanden, misschien wel af voor het einde van de winter.

I may finish these socks for H before the end of winter, they knit up fast enough, IF I pick them up again. Did I already mention I have more than one project going?

Geen opmerkingen: