dinsdag 11 oktober 2011

Experimenten

nohat9022Vorige week kocht ik een 30 mm dikke haaknaald en ik was van plan daar eens even vlot een vloerkleed mee te gaan haken van ongesponnen wol. Gelukkig bedacht ik op tijd dat het wel eens verstandig kon zijn om met iets kleiners te beginnen, dus haakte ik na een paar toeren zonder meerderingen verder: het zou een leuk bakje worden om ergens neer te zetten. Maar ja, swifter vilt niet zo erg (echt niet) en ik had te dunne slierten getrokken, dus toen het 'bakje' nat werd in de zeepsopbak, werd het veel groter in plaats van veel kleiner. Met wat kunst- en vliegwerk heb ik de boel toch nog bij elkaar weten te houden, maar enige vorm van versteviging heeft het zelfs voor een beetje inhoud nog wel nodig. We experimenteren gewoon door...

Unspun wool and crochet hook 30 mm gave me the idea to use up a great deal of fleece quickly and turn them into a rug. Happily I decided in time that experiments can also be done with smaller objects, so I made a nice little basket and went about felting it. Only problem: swifter wool hardly felts, so it more fell apart than shrunk. Strengthening procedures are still being developed, more about this later(?)

hemlock9018Heel wat anders is de hemlock, die alsmaar groter wordt. En kleuriger, maar dat is niet zo vreemd gezien het garen dat ik gebruik. Ik ben intussen uit het patroon gebreid, maar ik snap het systeem (dat mag onderhand, na meer dan 70 toeren) en ik bereken nu steeds de volgende meerderingen-minderingentoer zelf. Nog bijna een hele regenboogvolgorde, dan een paarse rand, denk ik. Over die rand moet ik nog even denken, wat zijn er toch veel mogelijkheden!

My hemlock throw (will be used as a shawl, probably, because it is knit from a very thin one-ply yarn) is growing fast. It has 632 stitches per round now and still is a pleasure to knit. Still thinking about the final rounds, so many possibilities to choose from to add a nice border!

1 opmerking:

Annita zei

Wat een pracht van kleuren!!