dinsdag 4 oktober 2011

Spindagbuit

buit lsd2011 Afgelopen zaterdag was weer de eerste zaterdag van oktober: Landelijke Spindag! Vanwege de ingenieuze opstelling mochten en konden er dit jaar ruim 200 deelnemers in Lucasgat, de grote zaal van Mennorode. Bijna allemaal met spinnewiel, sommigen met spintol. Elkaar weer zien is altijd fijn, het weer was geweldig zodat we ook weer buiten konden spinnen, mijn termijn als secretaris werd afgesloten zodat ik nu toch eigenlijk zeeën van vrijetijd tegemoet zou moeten gaan, en natuurlijk mocht er weer wat lekkers mee naar huis.
Van links naar rechts: de inhoud van het verrassingszakje van de Landelijke Spingroep, in de nieuwe logokleuren: oranje merino, zwarte alpaca en witte shetlander; een zakje angorakonijn, een verrassing van Betty, die van mij twee schapenwolsoorten kreeg die ze nog niet had; een bakje donkergrijze angelina om wat glans in iets donkers te kaarden; haaknaalden van 15, 20 en 30 millimeter dikte, met wat wol om meteen met de dikste te gaan haken.

Nu kan ik in no time een vloerkleed gaan haken van al mijn al gekaarde vachten (voor zover niet te lekker zacht, maar alles wat kemp heeft, of anderszins niet helemaal lekker is op de huid, of al te lang ligt te wachten, mag er in!), zodat ik volgend jaar wel tuimte heb om nieuwe vachten aan te nemen als er weer geschoren wordt :-D

Geen opmerkingen: