woensdag 16 november 2011

Meer dan ballen

Vandaag kreeg ik met de post de adventskalender van Arne en Carlos en meteen zin om meer ballen op te zetten. Maar eigenlijk werk ik, al is het momenteel met langere pauzes, omdat ik even op adem moet komen van het afgelopen jaar. Deze pauze gebruik ik dus maar eens om te laten zien wat ik de afgelopen tijd weer voor vrolijks in elkaar gefrutseld heb - op het pasgesponnen garen na: vergeten te fotograferen.

strandbal9037Als eerste nog een bal, model strandbal, in bij kerstballen passende kleuren. simpel en snel, heel leuk om te maken en natuurlijk ook weer zo'n patroon waar je veel meer mee kunt doen. Wie weet, dus.





ster9034En een sterretje, van een gekregen bolletje dat inspireerde. Er ligt ook een nog verder te decoreren bal van dit garen, die is binnenkort vast wel af.












sneeuwpop9036Sneeuwpopje, ook van dat witte garen. Gisteren kreeg ik een dasje aangereikt voor sneeuwpopje nummer twee, en garen met glitters om dat van te breien. Wie weet wordt het een hele familie.











boompje9038Ook gisteren aangenomen: een zakje met (veel) kleine hoeveelheden katoen in allerlei kleuren. Onder andere heel geschikt om meteen een kerstboompje met pot op te zetten. Verdere constructie en versiering volgen nog.

Zo, nu weer typen voor de kost!

2 opmerkingen:

Wieke van Keulen zei

Prachtig je kerstbal, maar ook de ster, sneeuwpop en kerstboom. Die ribbelsteek is ook gewoon top voor een kerstbal!

Genoveva Hopman zei

woow dat sneeuwpopje is lief