dinsdag 14 januari 2014

Hello World ;-)

Het lijkt wel mijn eerste bericht, want ik moet weer helemaal bedenken hoe dat ook weer ging, hier iets plaatsen. Ik ben nu bezig met een vest, een truitje, een deken, nog een deken, een tas, een paar wanten en misschien met nog iets waar ik nu even niet aan denk. Of wat geen breiwerk is ;-)

Maar goed: ik doe weer eens mee aan een KAL, de Torirot January Mystery Mittens 2014. Het thema blijkt een boek, 'The secret garden', iets sprookjesachtigs. We kregen eerst de opdracht om 5 kleuren bij elkaar te zoeken, 2 hoofdkleuren en 3 contrastkleuren. Ik koos voor creme en blauw met groen, felrose en oranje. Het werd grijs met groen en felrose, want je mag natuurlijk aanpassen tot het je bevalt.

We hebben nu 4 aanwijzingen gehad: de boorden en drie delen van de linkerwant. Er komen nog drie delen voor de rechterwant en dan nog iets voor beide duimen. Ik ben wel benieuwd wat het verder gaat worden. tot nu toe vind ik de binnenkant mooier dan de buitenkant, maar dat geeft niet, omdat de duim keurig opzij zit :-)

De goede kant: buitenkant rechterwant

De binnenkant: binnenkant linkerwant

2 opmerkingen:

yvonnep zei

Mooi! Mooi! Heb ze ook al in het echt gezien bij iemand. Volgens mij was dit een van mijn lievelingsboeken toen ik kleine meid was. De titel komt me namelijk akelig bekend voor. Voor jou kan de winter komen (voor mij niet, geen zin meer in).

yvonnep zei

Mooi! Mooi! Heb ze ook al in het echt gezien bij iemand. Volgens mij was dit een van mijn lievelingsboeken toen ik kleine meid was. De titel komt me namelijk akelig bekend voor. Voor jou kan de winter komen (voor mij niet, geen zin meer in).